Yurt dışından kurumsal e-Posta hesabına erişim hk.

Sayın E-posta Kullanıcılarımız;
Bilindiği üzere; T.C. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı (CBDDO)  Siber Güvenlik Dairesi Başkanlığının bildirimi doğrultusunda, kurumumuz e-Posta sunucularının web erişimleri Yurt Dışı IP adreslerine kapatılmıştır. Ayrıca Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezinin (USOM)  talebi doğrultusunda, Üniversitemizce sunulan VPN hizmetinin de Yurt Dışı IP adreslerine kapatılması istenmiştir.

Yurt dışında bulunacak kurum mensuplarımızın (personel ve öğrenci) e-posta sunucusuna erişebilmeleri için “Yurt Dışı IP Adresi Yetkilendirme” uygulaması geliştirilmiştir. Bu uygulama aracılığıyla; Üniversitemiz e-Posta sunucusuna doğru yetkisiz IP adreslerinden gerçekleşen siber saldırı, hesap ele geçirme ya da ele geçirilen hesaplardan dünyadaki diğer e-posta sunucularına oltalama e-Postası gönderilmesi gibi yaşanan ve yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçilebilmesi hedeflenmiştir. 21.02.2024 tarihinde devreye alınacak uygulama aracılığı ile Yurt Dışı IP adreslerinden Üniversitemiz e-posta sistemine erişmek isteyen kullanıcılarımız, “Tek Noktadan Erişim” sayfamıza kullanıcı girişi yaptıktan sonra “YURT DIŞI IP ADRESİ YETKİLENDİRME” (Şekil-1) butonunu kullanarak bulundukları ülkedeki IP adreslerini yetkilendirmeleri gerekecektir (Şekil 2).

Uygulama çalıştırıldığında, kullanıcılarımız ikinci bir doğrulamaya tabi tutulacak ve başarılı doğrulamanın ardından o an bağlandıkları IP adresi 24 Saat süreliğine yetkilendirilecektir. 24 Saat dolduğunda IP adresine tanımlanan yetki otomatik olarak kaldırılacaktır. 24 Saat içinde IP adresi değişen kullanıcılarımızın yeni IP adresi için tekrar yetkilendirme işlemini yapmaları gerekecektir. Yetkilendirilen IP adreslerinden; https://mail.trakya.edu.tr bağlantısından veya çeşitli e-Posta uygulamaları (Outlook, Windows mail, Apple mail, Google uygulaması vb.) aracılığıyla e-posta sistemine erişilebilecektir.

 

Resim

Şekil 1


Resim

Şekil 2

NOT:  Bazı kullanıcılarımızın Microsoft Outlook ayarlarını, Microsoft’un “otomatik” mail yapılandırması ile yaptıkları tespit edilmiştir. Otomatik yapılandırmann Outlook uygulamasının  yurt dışı  IP alarak sistemimize erişmesi neden ile, kullanıcılarımız bağlantı sorunuı yaşamışlardır.
Bu konuda mağdur olan kullanıcılarımızın eski outlook yapılandırmalarını kaldırmaları ve aşağıda belirtildiği şekilde manuel olarak erişim bilgilerini outlook ayarlarına girmeleri gerekmektedir.

https://dosyalar.trakya.edu.tr/bilislem/docs/ZIMBRA/Outlook_Yapilandirma.pdf

 

 



 

Bu içerik 21.02.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 1363 kez okundu.