Zimbra e-Posta Sistemine Geçiş İşlemleri Hk.

Sayın Kurumsal e-Posta Kullanıcımız,

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı olarak Üniversitemizin teknolojik alt yapısını yenileme çalışmaları kapsamında mevcut e-posta sistemimiz güncelliğini yitirdiğinden yeni bir e-posta sistemine 29 Temmuz 2022 Cuma günü saat 20:00’de geçilmiştir. Böylece,  güvenlik öncelikli güncel sistem ve teknolojiler kurumumuza kazandırılmıştır.

Yeni e-posta sistemimiz yazılımsal ve sistemsel değişiklikler içermektedir. Bu nedenle geçiş aşamasında e-posta ve EDUROAM kullanıcılarımızın kullanım aşamasında zorluk yaşamamaları için faydalanabilecekleri kılavuzlar aşağıdaki bağlantılarda bilgilerinize sunulmuştur.
Yeni sistemde kullanıcıların e-posta adresleri ve şifreleri aynı kalacaktır. Yeni e-posta sistemine erişim ana sayfanın sağ üst köşesinde bulunan ‘Kullanıcı Girişi’ butonundan yapılabileceği gibi “https://mail.trakya.edu.tr” URL adresinden de yapılabilecektir. Sistemde kayıtlı olan tüm mevcut e-postalar otomatik olarak yeni sisteme taşınmayacak olup, eski sistemden yeni sisteme (istenirse) nasıl taşınacağına ilişkin bilgilendirme kılavuzu aşağıdaki bağlantıda gösterilmiştir. Eski e-postalarına ulaşmak isteyen kullanıcılarımız geçiş tarihi itibariyle 6 ay süresince “https://eskiposta.trakya.edu.tr” adresinden (yeni sisteme geçilmeden önceki son şifresiyle) giriş yaparak e-postalarını görüntüleyip indirebilecektir.

Not: Bu kapsamlı geçiş sürecinde bilişim sistemlerine erişim sağlamada zaman zaman sorunlar yaşanabilecektir.

Ekler

v  Zimbra e-Posta Kullanım Kılavuzu

v  Zimbra Outlook Yapılandırma Kılavuzu

v  Eski Sistemden yeni Sisteme manuel e-posta aktarma kılavuzu

v  Eski sistemden yeni sisteme kişileri aktarma klavuzu

v  Eduroam kullanıcıları için kılavuzlar

v  Neden Zimbra tercih edildi

 IOS Mobil cihazlarda e-posta kurulum klavuzu

Bu içerik 02.08.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 899 kez okundu.